Konfliktien hallinta ja haastavat asiakastilanteet

Haastavat asiakastilanteet, kohdennettu häirintä, painostus ja uhkailu heikentävät henkilöstön turvallisuuden tunnetta, vähentävät työviihtyvyyttä ja lisäävät työpoissaoloja. Kokemuksemme mukaan konflikteihin tartutaan usein liian myöhään tai niiden odotetaan katoavan itsestään. Harvoin näin kuitenkaan käy, sen sijaan ongelmilla on tapana eskaloitua, jos niihin ei reagoida oikealla tavalla. Mitä herkemmin konflikteihin puututaan, sitä pienemmillä vahingoilla niistä yleensä selvitään. 

Autamme yrityksiä minimoimaan uhkaavasti tai haastavasti käyttäytyvien henkilöiden aiheuttamia haittoja, sekä selvittämään akuutit tilanteet nopeasti, tehokkaasti ja hienovaraisesti. Moniammatillinen ja kokenut tiimimme on ennaltaehkäissyt ja ratkaissut tuhansia haastavia ja vaarallisia konflikteja. Vuosikymmenten kokemus on osoittanut sen, että kaikkien kanssa on mahdollista neuvotella ja kaikki konfliktit ovat ratkaistavissa.

Toimimme strukturoidun mallin mukaan, jonka osa-alueet ovat objektiivisen tilannekuvan muodostaminen, analysointi ja profilointi, toimenpiteiden suunnittelu, operatiivinen toiminta ja jälkitoimenpiteet. Malli varmistaa hyvät tulokset ja erinomaisen asiakastyytyväisyyden. 

Älä jää odottamaan, että konfliktit katoavat itsestään. Anna meidän hoitaa ne puolestasi. 

Konfliktien hallinnan asiakashyödyt

Number 1 Bronze Circle Luxury

Työkyvyn palauttaminen​

Nopea konfliktin selvittäminen palauttaa asiattoman tai uhkaavan käytöksen kohteena olevan henkilön työkyvyn nopeasti.

Number 2 Bronze Circle Luxury

Kustannussäästö

Konfliktit kuluttavat aikaa, energiaa, jaksamista ja resursseja. Oikein kohdennetut toimenpiteet tuottavat hyviä tuloksia ja selkeitä kustannussäästöjä.

Number 3 Bronze Circle Luxury

Työviihtyvyys

Konflikteihin puuttuminen vahvistaa työntekijöiden psykologista turvallisuuden tunnetta, jaksamista ja työssä viihtymistä.  

Konfliktien hallintaan liittyviä palveluitamme ovat mm.

  • Konfliktien ja haastavien asiakastilanteiden selvittäminen
  • Tilanteiden jälkihoito
  • Henkilökunnan koulutus
  • Prosessikehitys
  • Viranomaisyhteistyö