Konflikthantering och utmanande kundsituationer

Utmanande kundsituationer, trakasserier, påtryckningar och hot undergräver personalens känsla av trygghet, minskar arbetstrivseln och ökar sjukfrånvaron. Vår erfarenhet är att konflikter ofta tas upp för sent eller förväntas försvinna av sig själva. Detta händer dock sällan, utan problemen tenderar att eskalera om de inte hanteras på rätt sätt. Ju tidigare man tar tag i konflikter, desto mindre skada orsakar de oftast. 

Vi hjälper företag att minimera den skada som hotfullt eller utmanande beteende orsakar och att hantera akuta situationer snabbt, effektivt och diskret. Vårt multiprofessionella och erfarna team har förebyggt och löst tusentals utmanande och farliga konflikter. Årtionden av erfarenhet har visat att det går att förhandla med alla och att alla konflikter kan lösas.

Vi arbetar enligt en strukturerad modell som omfattar objektiv situationsbild, analys och profilering, åtgärdsplanering, operativa aktiviteter och uppföljning. Denna modell säkerställer goda resultat och hög kundnöjdhet. 

Vänta inte på att konflikterna ska försvinna av sig själva. Låt oss hantera dem åt dig.

Nyttan med konflikthantering för kunderna

Number 1 Bronze Circle Luxury

Återställande av arbetsförmågan

Snabb konfliktlösning återställer snabbt arbetsförmågan hos den person som utsätts för olämpligt eller hotfullt beteende.

Number 2 Bronze Circle Luxury

Kostnadsbesparingar

Konflikter förbrukar tid, energi, kraft och resurser. Välriktade insatser ger goda resultat och klara besparingar.

Number 3 Bronze Circle Luxury

Arbetstrivsel

Att ta itu med konflikter stärker arbetstagarnas psykologiska känsla av trygghet, välbefinnande och trivsel på arbetsplatsen.

Våra tjänster inom konflikthantering omfattar

  • Konflikter och hantera utmanande kundsituationer
  • Eftervård av situationer
  • Utbildning av personal
  • Processutveckling
  • Samarbete med myndigheterna