Hallitsemme konflikteja
Konfliktin hallinta
Pitkittyneet kiistat, kriisiytyneet neuvottelut, haastavat asiakastilanteet, kohdennettu häirintä, painostus, uhkailu ja maalittaminen. Konflikteilla on tapana eskaloitua, jos niihin ei reagoida oikealla tavalla. Kokemuksemme mukaan ongelmiin tartutaan usein liian myöhään tai niiden odotetaan katoavan itsestään. Harvoin näin kuitenkaan käy. Mitä herkemmin ongelmiin puututaan, sitä helpommin ne ovat ratkaistavissa.
”Kaikkien kanssa pystyy neuvottelemaan ja jokaiseen ongelmaan löytyy ratkaisu”
Moniammatillinen tiimimme koostuu kokeneista ammattialaisista, jotka ovat ennaltaehkäisseet ja ratkaisseet tuhansia haastavia ja vaarallisia konflikteja. Vuosikymmenten kokemus on osoittanut sen, että kaikkien kanssa on mahdollista neuvotella ja kaikki konfliktit ovat ratkaistavissa.
Konfliktin hallinta
Käytämme kaikkien konfliktien selvittelyssä strukturoitua viiden moduulin toimintamallia, jonka osa-alueet ovat
- Objektiivinen tilannekuva
- Analysointi ja profilointi
- Toimenpiteiden suunnittelu
- Operatiivinen työ
- Jälkitoimenpiteet
Konfliktien ratkaiseminen edellyttää selkeää, objektiivista ja reaaliaikaista tilannekuvaa. Jokainen tapaus analysoidaan ja tekijän käyttäytyminen ja motivaatiomallit profiloidaan oikein kohdennettujen toimenpiteiden löytämiseksi. Yhdessä sovittujen toimenpiteiden jälkeen asiakkaalle raportoidaan tuloksista, luodaan uusi objektiivinen tilannekuva ja suunnitellaan jatkotoimenpiteet uuden tavoitetilan saavuttamiseksi.
Tehokkainta konfliktien hallintaa on välttää niitä. Moniammatillinen tiimimme analysoi asiakkaan tilanteen kaikilta sen ulottuvuuksilta ja toteuttaa sovitun strategian mukaisia konfliktinhallintamalleja ongelman ratkaisemiseksi. Oikein kohdennetut toimenpiteet säästävät asiakkaan energiaa ja resursseja.
Kiinnostaako kuulla lisää yrityksemme tarjoamista konfliktinhallinta, henkilöriskien hallinta ja tutkinta palveluista? Ota yhteyttä tai jätä yhteystietojasi, niin olemme sinuun yhteydessä.